<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d435429548080756749\x26blogName\x3dKehidupanJazimin\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://tilmiizundaughter.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://tilmiizundaughter.blogspot.com/\x26vt\x3d-111140032037836120', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>


{Both of My Daughter}




Monday, January 18, 2010; 10:36 PM
Baby , YOU ARE MY HEART
Gi Klinik

Damia batuk berkahak...siyan kat dia..dah 4malam tak tidur lena...bernafas pakai mulut je...
siyan jugak kat abi dan umi sebab tak dapat tidur lena sebab jaga Damia...Takpe,ujian dari-NYA dalam membesarkan amanah-NYA...














Saturday, January 16, 2010; 11:19 PM
Baby , YOU ARE MY HEART
Sarapan (16 Januari 2010)

Mentang2lah sekarang ni dah tak de keje atau istilah O.T pagi sabtu,mulalah bawak family breakfast kat luar...menu makannya tiga roti canai kosong, sebiji roti canai sardin dan minumnya 2 teh tarik,1 milo dan 1 kopi radix,totalnya RM9.60...si kakak ni dah makan macam orang dewasa,sebiji roti canai tu dia sorang je habiskan + air teh tarik...
















Friday, January 15, 2010; 10:32 PM
Baby , YOU ARE MY HEART
Naik Basikal












Thursday, January 14, 2010; 7:01 PM
Baby , YOU ARE MY HEART
Gaya Tidur












Monday, January 11, 2010; 11:55 AM
Baby , YOU ARE MY HEART
Ke Tadika











Saturday, January 9, 2010; 11:37 PM
Baby , YOU ARE MY HEART
Kenduri Kawen di Kelana Jaya

Lepas solat Zohor,terus ke Kelana Jaya bagi menghadiri majlis kawen kawan umi.Sampai sana dalam 2.30,kol 3pm catering dah nak kemas barang2 nya....Nasib baik sempat makan apa2 yang patut.

Lepas makan,Damia melepaskan hajat...So,singgahlah opis Umi sekejap untuk tukar baju...
Settle semua,terus bergegas ke Mydin Subang untuk membeli barang2 keperluan dan barang2 dapur...




















Wednesday, January 6, 2010; 3:00 AM
Baby , YOU ARE MY HEART
EMPAT TAHUN BERLALU...

Syukur Alhamdulillah,

4tahun berlalu,
pelbagai kegembiraan&kesedihan,kesenangan&kesusahan dilalui, ... aku amat bersyukur kepada-NYA kerna masih diberi rezeki yang mencukupi untuk menyewa rumah,menyediakan makanan dan pakaian bukan untuk seorang zaujah bahkan untuk 2 orang puteri yang sedang membesar.

bohonglah kalau ikatan perkahwinan selama 4tahun yang diselami bersama2 tanpa pergaduhan atau pertelingkahan..

sesungguhnya syaitan dan iblis laknatullah sentiasa berbisik2 agar ikatan perkahwinan ini terlerai...

Aku mengaku,ketika mana ada pertelingkahan atau pergaduhan,seketika itulah terdetiknya bisikan syaitan dan iblis laknatullah agar perkahwinan ini terlerai....

namun,sesungguhnya aku amat bersyukur kerna masih diberi kekuatan untuk menjaga ikatan perkahwinan ini...

inilah hakikatnya,bila mana kita menguasai akal,Insya'Allah baik kesudahannya....

Ya Allah Ya Tuhanku,
Jadikanlah kami sebagai pasangan yang beristiqomah dalam melaksanakan ibadat kepada-MU dan tetapkanlah hati2 kami dalam menjaga iman dan amal kepada-MU...

Ya Allah Ya Tuhanku,
jadikanlah anak2 kami sebagai muslimah sejati dan solehah iaitu menutup aurat dengan sempurna,tahu batas2 pergaulan antara dengan bukan muhrim dan menjaga iman dan amal kepadaMU dan peliharakanlah mereka dari maksiat2 dan fitnah2 dunia ini....dan jadikanlah anak2 kami sebagai orang yang sentiasa takut akan azabMu....

Ya Allah Ya Tuhanku,
Sesungguhnya aku tidak mampu untuk menjaga amanah2 Mu ini melainkan dengan pertolongan dari Mu,Ya Allah...
Sesungguhnya hanya DIKAU lah yang membalik2kan hati manusia...

Ya Allah Ya Tuhanku,
Kami teramat malu untuk meminta syurgaMU lantaran amalan2 kami teramat jauh ketinggalan berbanding para nabi,rasul dan ulama2 tetapi kami tidak sanggup untuk menahan seksaan Neraka-MU...
Pinta kami,hanya dengan Rahmat-Mu dan belas kasihan-Mu sahajalah yang dapat menyelamatkan kami sekeluarga dari seksaan Neraka...

Aamiin Ya Rabbal Aalaamiin...


Photobucket





Tuesday, January 5, 2010; 11:31 PM
Baby , YOU ARE MY HEART
Hari kedua ke Tadika

Hari kedua Syamimi nak ke Tadika dah tak banyak karenah sangat berbanding semalam...Sebabnya semalam dia liat skit nak bangun jam 6.15 pagi...Hari ni bangun still sama,6.15 dan siap2 mandi dan pakai baju dalam jam 6.45...Masa Syamimi tengah sarapan roti bakar,Damia boleh pulak terjaga...join laaa sekali makan roti bakar....








; 2:35 AM
Baby , YOU ARE MY HEART
Syamimi dah ke Tadika


syamimi yg membelakangi kamera

tup...tap...tup...tap...pejam celik pejam celik...sekejapnya masa berlalu..akhirnya,setelah usia 3 tahun 1bulan Syamimi dah tak dijaga oleh pengasuhnya...Sebabnya,Syamimi dah mula 'bertadika' ke Kelana Jaya...

Pagi2,lepas je Syamimi sampai ke tadika,cikgunya terus bawa Syamimi masuk kelas...Memang tak nangis pun....Bila aku intai kot tingkap,rasa nak gelak pun ada sebab muka Syamimi macam cuak je dengan new environment...antara kanak2 kat situ,Syamimilah yang paling kecik sekali sebab umurnya baru 3tahun 1bulan....yang lain2 tu semuanya dah umur 4tahun...

Petangnya masa amik Syamimi,Syamimi bagitau yg dia tak malu,nangis depan cikgu...tanya balik naper dia nangis,dijawabnya dia mengantuk...Try tanya cikgu,cikgu kata,pagi tu blaja sekejap,pastu Syamimi terus tertidur...

tu lah antara pengalaman pertama syamimi di alam tadikanya....









Saham Akhirat



My Profile

Mohd Jazimin Bin Aziz



Status : Married with three daughter
Location : Shah Alam,Selangor
Hometown : Kota Bharu,Kelantan

My Marriage

Daisypath - Personal picture Daisypath Anniversary tickers

My First Daughter

Daisypath - Personal picture Daisypath Happy Birthday tickers

My Second Daughter

Daisypath - Personal pictureDaisypath 
Happy Birthday tickers

My Third Daughter

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Cakap Apa Sahaja

Name :
Web URL :
Message :


Nuffnang Advertise


*My Link*
My Friendster
My Multiply
My Wordpress
------
My Wife-Blog

Agama
Download Al-Quran
Download E-Book
Download Kuliah Agama 1
Download Kuliah Agama 2
Mencari Nur Ilahi
Pengurusan Harta Wasiat
Quran In Malay
Ustaz Azhar Idrus
Ustaz Dr.Abdul Hayei Abdul Syukor
Ustaz Kazim Elias
Ustaz Riduan Mohamad Nor
Ustaz Zaharuddin

Bank
BSN
CIMB
Maybank
RHB
Bank Rakyat

Friend
Deida
Dila UM(Anak)
Nur-Kak Ita

Mosque
Msjd Al-Falah,USJ9
Msjd Al-Taqwa,TTDI
Msjd As-Sobirin,Lembah Keramat
Msjd As-Syarif,Meru
Msjd Kota Damansara
Msjd Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah,S.Alam
Msjd Tengku Kelana Jaya Petra

Knowledge
Buat Gambar Pasport
Free Banner
Funny Photo
Download Any Video Converter
Online Converter
Test Kelajuan Streamyx

Newspaper
Berita Harian
Harakah
Harian Metro
Kosmo
The Star
Utusan

Sport
Fantasy Football
Fantasy Premierleague
Highlight Goal-Footytube
Highlight Goal-Goalcenter
Manchester United
Tengok Bola Online
The Red Warriors
Wallpaper Manchester United

TV Online
BukanCincai
Layan on9
KepalaBergetar
Wayang Online

Other Link
Edit Picture
Lilypie
Puzzle Maker

REWIND

December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
July 2007
August 2007
September 2007
February 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
December 2008
January 2009
February 2009
March 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
September 2009
October 2009
November 2009
December 2009
January 2010
February 2010
March 2010
April 2010
May 2010
June 2010
July 2010
August 2010
September 2010
October 2010
November 2010
December 2010
January 2011
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
June 2011
July 2011
August 2011
September 2011
October 2011
November 2011
December 2011
January 2012
March 2012
April 2012
June 2012
July 2012
April 2013
July 2013
March 2015
November 2015
March 2016


KESILAPAN MENDIDIK ANAK

1. Pemilihan jodoh tanpa memperhitungkan mengenai zuriat.
2. Perhubungan suami isteri tanpa memperhitungkan mengenai zuriat (tidak menjaga adab semasa jimak).
3. Kurang berlemah lembut terhadap anak-anak.
4. Memaki hamun sebagai cara menegur kesilapan anak-anak.
5 Tidak berusaha mempelbagaikan makanan yang disajikan kepada anak-anak.
6. Jarang bersama anak-anak sewaktu mereka sedang makan.
7. Melahirkan suasana yang kurang seronok ketika makan.
8. Membeza-bezakan kasih sayang terhadap anak-anak.
9. Kurang melahirkan kasih sayang.
10. Sering mengeluh di hadapan anak-anak.
11. Tidak meraikan anak-anak ketika mereka pergi dan pulang dari sekolah.
12. Tidak mengenalkan anak-anak dengan konsep keadilan.
13. Tidak memberatkan pendidikan agama di kalangan anak-anak.
14. Tidak terlibat dengan urusan pelajaran anak-anak.
15. Tidak memprogramkan masa rehat dan riadah anak-anak.
16. Tidak menggalakkan dan menyediakan suasana suka membaca.
17. Mengizinkan anak-anak menjamah makanan dan minuman yang tidak halal.
18. Tidak menunjukkan contoh tauladan yang baik di hadapan anak-anak.
19. Jarang meluangkan masa untuk bergurau senda dengan anak-anak.
20.Terdapat jurang komunikasi di antara ibubapa dengan anak-anak.
21.Tidak menggunakan bahasa yang betul.
22. Suka bertengkar di hadapan anak-anak.
23. Sentiasa menunjukkan muka masam di hadapan anak-anak.
24. Tidak membimbing anak-anak supaya mematuhi syariat.
25. Memberi kebebasan yang berlebihan kepada anak-anak.
26. Terlalu mengongkong kebebasan anak-anak.
27. Tidak menunaikan janji yang dibuat terhadap anak-anak.
28. Tidak menunjukkan minat kepada aktiviti anak-anak.
29. Tidak memupuk semangat membaca di kalangan anak-anak.
30. Tidak berminat melayan pertanyaan atau kemusykilan anak-anak.
31. Tidak memberi perhatian terhadap buah fikiran anak-anak.
32. Lambat memberi penghargaan kepada anak-anak.
33. Kerap meleteri sesuatu kesilapan yang dilakukan anak-anak.
34. Hukuman yang tidak setimpal dengan kesalahan yang dilakukan.
35. Sering mengancam dan menakutkan anak-anak.
36. Menghukum tanpa menyatakan kesalahan yang dilakukan.
37. Tidak konsisten dalam menjatuhkan hukuman ke atas anak-anak.
38. Memberi nasihat yang sama kepada anak-anak.
39. Tidak tegas mendidik anak-anak.
40. Tidak menggalakkan anak-anak hidup bekerjasama.


Adakah Anda Gemuk?


Iklan


Produk Kurus

Deina Slimax Juice

✅ Reduce Cholestrol
✅ Maintain Ideal Weight
✅ Detoxification
✅ Slowing Down Ageing Effects

whatsap segera... 01113149062


-------------------------


Check IP Address


Hit-Counter

website 

design company
real estate website design